Min tertarik dengan ulasan tentang Kekurangan dan masalah skuter Yamaha NVX yang dikongsikan oleh sorang hamba Allah ni di laman sosial Instagram yang menyentuh mengenai kekurangan skuter Yamaha paling digilai ramai itu.
Oh ya, jangan lupa kongsikan artikel dibawah hanya dengan butang perkongsian dibawah ini bersama rakan anda di Facebook, WhatsApp group mahupun di Twitter. Ianya amat kami hargai.
Bagi min, elok jugak ada perkongsian sebegini dari kaca mata seorang pengguna yang memberikan ulasan jujur beliau yang jarang kita nak nampak dalam review dan ulasan lain.
Ikuti apa yang harith__58 katakan,
MASALAH YAMAHA NVX 155
saya kongsi pengalaman setahun pakai beli pun 2nd 2017 dapat bawak 10k boleh la buat moto ulang alik cod repair fon.
Coil Magnet Nvx ( RM350 ) moto tak boleh start akan naik error code
12 sebab nvx tak pakai starter coil yang akan pusingkan crank untuk
moto hidup socket coil magnet duduk terlalu bawah bila hujan atau basuh
moto air akan masuk socket terbakar dan short makan modal
Bearing CVT ( RM40 Original Bearing + Bush ) kalau nak pakai yang
dah siap PNP ( RM15 SKF C3 6300-2Z ) moto akan bunyi kasar bila bawak
atas 90km/h bush original selalu pecah tukar yang satu set bearing
custom dah pakai 5 bulan alhamdulillah takde masalah
Pulley dan Roller ( RM40 roller uma satu kotak 6pcs ) untuk pulley uma
nak pickup okay sbb ringan pakai roller 12.5g pun cutoff cepat sampai
tapi kalau nak dapatkan topspeed elok pakai yang original dah siap korek
pulley orang panggil kacuk 10/11g boleh dapat 130 ++
Mounting NVX + 2 Inch by @cikgumaticshop
( RM333 ) pakai yang standard moto jadi tinggi rasa gayat pakai yang
dah custom aloi rendah sikit moto sebab dia tarik absorber ke belakang
baru macam moto orang muda
T-Fork NVX (RM300) aku
tukar sbb sondol belakang kete brek mengejut bearing fullset tfork
steering cone ( RM140 ) yang asal dah belok ni bagitahu siap ii kalau
accident boleh beli barang sendiri
Minyak Enjin Bluecore Semi-Synthetic Scooter (RM35) Minyak Gearbox 2 Botol (RM20) macam aku tukar sebulan sekali bersamaan 3000km sebab moto jalan jauh kalau nak tukar ikut manual sebulan 3 kali kene tukar jangan risau sebab scooter minyak enjin boleh pakai lama sebab sistem berasingan tak macam moto kapcai sekali dgn clutch plate gearbox sebab tu takde oil filter.
P/s - Min duk target nak angkat Yamaha LC135 FI V8 Special Edition, mengancam teruk!
2 Ulasan
Nak tanya apa masalah nvx ye , buka kunci meter pun x nyala...igtkan mslah bateri..tukar bateri baru 3 hari je terus kondem balik..
BalasPadammasalah loose thread crankshaft, paling serabut otak, benda alah tu senang sangat loose dan ramai yg dh kena, kalau kena ada dua option. 1 kecai enjin hantar crankshaft kt kedai buat thread baru. 2 tk prlu kecai. weld dan buat thread baru secara manual. point sy nvx ni Bab cvt dia mmg terukk punca thread tu loose habis jahanam pulley set
BalasPadam